Top

Meer over LeukvoorNL.nl

In 2010 ben ik begonnen met een woonwinkel in Leiden. De winkel had de naam Kirana. (Ik hoor je gelijk denken: Kirana?) In India heb je op allerlei plekken ontzettend veel kleine winkels bij elkaar die elk een eigen assortiment voeren. Deze kleine winkels worden 'Kirana Stores' genoemd. In de winkel had ik verschillende afdelingen gecreeerd met voor elk merk een eigen plek, oftewel een soort shop-in-shop oftewel heel veel kleine winkeltjes onder één dak, maar wel allemaal in eigen beheer. Een knipoog dus naar de Indiase Kirana Stores.


De Grootste Winkel In De Regio


Met een vloeroppervlakte van 1000m2 had ik de grootste winkel op het gebied van interieuraccessoires in de regio. Via beursen in Nederland en Frankrijk en uit de diverse woonbladen heb ik allerlei, voornamelijk, Nederlandse merken aan het assortiment toegevoegd.


Een Online Winkel


Niet veel later na de opening van de winkel besloot ik ook om een online winkel te beginnen, maar wel met een andere 'grappige' naam. Jaren voordat ik was begonnen met de winkel had ik al domeinnaamen geregistreerd zonder te weten wat ik daar ooit mee zou gaan doen, maar dat er iets mee ging gebeuren, stond vast. Dit waren onder andere de domeinnamen voorNL.nl en leukvoorNL.nl. De domeinnamen konden op verschillende manieren gebruikt worden, maar leukvoornl wordt nu dus gebruikt voor Leuke artikelen voor Nederland oftewel Leuk voor NL.

Ik was er niet helemaal zeker van dat bijvoorbeeld servies online besteld zou worden, maar direct vanaf de start kreeg ik bestellingen binnen, natuurlijk nog niet veel, maar het begin was in ieder geval gemaakt. En het was gelijk duidelijk dat er online mogelijkheden waren om verder te groeien. Ook dus met breekbare artikelen als servies.
Alle bestellingen werden vanuit de winkel klaargemaakt en verstuurd tussen het helpen van klanten in de winkel door.


Zo Snel


Helaas bleek al snel, zoals te merken is in vele dorpen en steden, dat de aanloop vanuit de winkelstraat steeds minder en minder werd. Daarom besloot ik vrij snel alweer, 2 jaar na de opening, dat het tijd was om nieuwe plannen te maken. Dankzij een flexibel huurcontract heb ik het winkelpand kunnen verlaten en ingeruild voor een groot magazijn en een kleinere winkel vlakbij de oude winkel. Vanaf dat moment heb ik me vol kunnen storten op de webwinkel en het online verkopen.


De Overgang Naar Online


Processen werden verbeterd en kosten, ook voor klanten konden worden verlaagd. In het magazijn heb ik het hele assortiment overzichtelijk uitgestald in grote stellingen. Alles volgens een duidelijk systeem zodat er makkelijk en snel verschillende artikelen voor verschillende bestellingen bij elkaar gezocht kunnen worden. De winkel en het magazijn zijn van elkaar losgekoppeld zodat beiden een eigen voorraad hebben. Gaat er iets vanuit het magazijn naar de winkel wordt dit direct van de voorraad van de webwinkel afgehaald. Zo blijven alle artikelen op de website daadwerkelijk snel leverbaar.
Ik ben nog steeds elk jaar op zoek naar leuke merken om toe te voegen aan het assortiment. Soms zitten daar leuke successen bij en soms wil een bepaald merk gewoon niet aanslaan. Dat hoort erbij en zo probeer ik toch een leuk verrassend aanbod te houden.


5 Jaar Alweer


Inmiddels bestaat leukvoorNL.nl 5 jaar en heb ik, of we natuurlijk, een redelijk bekende naam kunnen neerzetten waar klanten van weten dat ze terecht kunnen voor leuke artikelen van bepaalde merken.

Gratis Verzending Vanaf € 20,-

In de afgelopen 5 jaar hebben we het grensbedrag voor gratis verzenden voor de klant aanzienlijk kunnen verlagen. Van het grensbedrag van € 50,- naar € 20,-. Je merkt dat klanten ondanks dat het er bij hoort afhaken door verzendkosten. En omdat wij niet de prijzen van artikelen niet hebben verhoogd, gaat het vervallen van verzendkosten bij veel bestellingen ten koste van onze marge, maar dankzij een verhoging van het aantal bestellingen wordt dit toch weer goed opgevangen.

Achteraf Betalen

Ook hebben we achteraf betalen ingevoerd. Dit geeft voor klanten die nog niet bekend met ons zijn een extra boost vertrouwen en zekerheid dat bestellingen daadwerkelijk geleverd worden. Iets wat voor ons vanzelfsprekend is, maar helaas niet geldt voor alle online winkels.

Gemiddelde Beoordeling 8,9

Het vertrouwen kan ook worden gevonden in het aantal positieve beoordelingen die we ontvangen. Met een gemiddeld cijfer aan de hand van inmiddels meer dan 500 reviews van 8,9 blijkt dat we het goed doen. En daar doen we het dan ook voor. Natuurlijk hebben ook wij wel eens een mindere beoordelingen ontvangen, maar we doen ons uiterste best om elke bestelling zo goed mogelijk af te handelen, ook als er toch iets fout gaat.

Gratis Retour

De laatste wijziging die we hebben doorgevoerd, is gratis retourzenden binnen 14 dagen na levering van de bestelling. Misschien wel het laatste stukje extra vertrouwen wat we kunnen geven voordat iemand besluit om een bestelling te plaatsen.

Voor een webwinkel die 5 jaar op weg is, zijn we gelukkig op de goede weg. Deze weg blijven we graag volgen en natuurlijk heel graag met jou (en dankzij jou). Heb je tips, op- en/of aanmerkingen voor of over ons? Laat het ons weten.

  • Weet je een leuk merk wat goed bij ons past?
  • Heb je suggesties voor de uitstraling van de webwinkel?
  • Is er een service die je graag zou willen zien?
  • Zijn er zaken die je verbeterd zou willen zien?
  • Heb je tips over wat dan ook?


Wij luisteren er graag naar.